dilluns, 19 d’octubre de 2015

Innovant amb la generació Y

Parlem en Femení

Otto Scharmer, director del institut d’Innovació del MIT, assegura que aprendre del passat resulta insuficient. Sobre tot, quan et  vols projectar cap un futur; a hores d'ara ben incert.

De fet, si hi pensem, potser no està gens desencaminat el raonament. Tal i com observem les perspectives de futur veiem que la majoria de coneixements que hem aprés fins ara poc tenen a veure amb la realitat objectiva que se’ns presenta. I, això val per tots el sectors.

Ja fa temps que ens diuen que estem entrant en una nova revolució industrial. En conseqüencia tots els coneixements enfocats en gestionar el marketing i la publicitat de les empreses s'han capgirant de manera irremeiable. L’era tecnològica, està servida, ja no li podem donar l’esquena. I, aquí sorgeix la paradoxa, saps programar o et programaràn! 
Els que ja tenim una edat ens estem convertint en analfabets digitals.

Per tot plegat, els gestors o directius en edats madures ens trobem amb el handicap de tenir una bona experiència en processos directius però ens manca com fer-los realitat en l’era digital. Malgrat això, ens veiem amb la necessitat d’entrar-hi de ple si volem continuar sent competitius amb les nostres empreses. 

El futur ja no s’entén sense aquest nou paradigma funcional. Es evident, doncs, necessitem adaptar-nos. Senzillament, perquè els usos i costums també estan canviant.Hem de trobar noves vies de mercat. Aleshores, quina hauria de ser la proposta per generar aquest procés de canvi dins les empreses i cercar la innovació per generar noves oportunitats de negoci?

La proposta de Otto Scharmer, és  bassa en l’idea d’innovar cercant un lideratge col·laboratiu amb altres agents tan externs com interns. La creativitat neix quan no poses fre a les idees, i segons ell, aquestes sorgeixen quan treballes resolent problemes, tenint en compte les quatre premisses següents:

  • Construir un equip de treball multidisciplinar. Es a dir, agents de diferents àmbits tant de la pròpia empresa com prescriptors de la marca, altrament dits stakeholders.
  • Posar-los un repte. Que l’equip surti de la bombolla empresarial en que viu i posar-lo en la missió de viure un futur emergent, analitzant tots els àmbits relacionats amb l’empresa. Micro/Macro entorn.
  • Reunir l’equip en un procés de recerca de sentit. Reunir totes les troballes del experiment anterior i posar-los en context amb les pròpies experiències de cada un dels participants, per connectar coneixement i creativitat.
  • Aprendre fent, es a dir quan connectem els pensaments generats sobre el futur de l’empresa i les idees innovadores que en resulten podem idear un nou pla estratègic a seguir .

Aquesta proposta per fer néixer noves idees i saber posar-les en pràctica, resulta eficient en tots els àmbits que es necessiti innovar. Però d’aquesta estratègia el que personalment més m’agrada és la possibilitat de connectar dos grups significatius dins l’empresa.

D’una banda els comandaments entremitjos, o els líders executius, amb molta experiència acumulada.  I, de l’altre, el grup dels millennials o generació Y, avesats en la tecnologia, nois/es amb una visió completament diferent de la nostre.

M’agradaria que l’empresariat se’n adones de la important aportació d’aquest joves dins l’organigrama alhora d’innovar. Saber-los seduir per participar en l’empresa, que aportin les seves idees, escoltar-los, oferir-los un lloc de treball motivador, serà una inversió de futur. 

En la generació Y trobem la panacea a les nostres mancances, en la col·laboració mutua el nostre futur com a empresa. Hem de fer-los costat, escoltar els seus desitjos, perquè ells també són els nostres futurs clients.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada