dijous, 17 de setembre de 2015

Seduir al client, en 6 tips







Sembla obvi el que proposo en aquest 6 suggeriments comercials. Estic segura, hi ho dic per experiència pròpia, que en voluntat, tots els que estem darrera un taulell els tenim presents. No obstant, també és cert que amb el tràfec del dia a dia, se'ns van distorsionant o perdent.

Si voleu aprofundir en el que us proposo sense cap mena de pretensió, llegiu aquest 6 suggeriments que són els següents:
  1. Identifica't davant el teu client, si ets un comercial, explica qui ets, que fas, quins són els valors de la teva empresa, d'una manera clara i concisa, no malgastis el temps, amb 45 segons ni ha prou. Si estàs al peu de carrer i el teu client sap a quina botiga entra, sols amb un somriure un contacte visual, i sobre tot, posar-se en actitud pro-activa, en tens prou. El que no has de fer mai és fer-lo esperar amb sense motiu aparent per ell. No hi ha res pitjor que el client percebi que està molestant.
  2. Deixar que el client sigui el protagonista, escoltar-lo deixar que s'expliqui. Si nota que l'escoltes, l'entens en la seva demanda, què pots ajudar-lo, a més de aconsellar-lo amb sinceritat, segur que tindrà una bona experiència de compra. Veuràs com t'ho agrairà. 
  3. Empatitzar amb les seves necessitats vol dir que has de saber com funciona el teu producte, per poder-lo aconsellar des de la teva pròpia experiència, no hi rés millor que argumentar que tu ho has prova’t, i comprovat, el que diu l'etiqueta és cert, perquè tu l'utilitzes. Això dóna confiança.
  4. Conèixer bé el producte que comercialitzes és cabdal per poder fer front a qualsevol pregunta o comentari que el client et pugui formular, no hi ha rés pitjor que no mostrar seguretat, això pot fer desconfiar.
  5. Donar les explicacions que calgui en les condicions de compra. Es a dir, el preu, la forma de pagament, els descomptes, targetes regal o client, mesures de devolució, mètode d'enviament, si cal.
  6. Per últim, ajudar-nos amb eines visuals, en la mesura de les nostres possibilitats, ja que un suport d'aquest tipus reforça molt més el discurs alhora de vendre. Els comercials utilitzen dispositius mòbils per ensenyar el producte. Les xarxes socials, les webs, i totes les eines TIC també són grans aliats per fer difusió del nostre producte i marca. Sobre tot per fer-lo arribar a potencials clients d'altres indrets.
Per acabar, m'agradaria poder fer un últim suggeriment. Heu pensa't, per què el vostre producte és millor que un altre? Per què algú us ha de triar a vosaltres per satisfer les seves necessitats? Quina experiència de compra els oferiu perquè repeteixin? Respondre's un mateix a aquestes preguntes ja ens marcaràn quina haurà de ser l'estratègia per proporcionar al nostre client  una experiència agradable.

M'agradaria que aquest petit àrticle hagi sigut entretingut, si us ha fet passar una estona agradable em dono per satifeta, no té cap més pretensió. Gràcies per llegir-me.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada